• Volos+Pentax+146
  • 1
  • Financial Technology
  • financial-life
  • financial-planning-audit-reporting
  • Investment-Finance-Banking
  • Emirates NBD 1
  • services
  • Percentage population living on less than 1 dollar day 2007-2008
  • economics
  • 29
  • Education-Studying-Position

Νομισματική και Τραπεζική Οικονομική (Υ)

Οικονομική του Περιβάλλοντος και των Φυσικών Πόρων

Υπεύθυνος Μαθήματος: Επικ. Καθ. Κυριτσης Ιωαννης ΑΠΘ, Μονάδες ECTS:  5

Περιγραφή Μαθήματος

Η σχέση του περιβάλλοντος με την οικονομική διαδικασία. Μεθοδολογικό πλαίσιο και ειδικές μέθοδοι οικονομικής αποτίμησης περιβαλλοντικών αγαθών (μέθοδοι κόστους ταξιδιού και ηδονιστικής τιμολόγησης, ανάλυση των μεθόδων υποθετικής αγοράς).

 

Σκοποί και Στόχοι Μαθήματος

Το περιβαλλοντικό πρόβλημα θεωρείται παράγοντας που επιδρά στην κοινωνική ευημερία και σαν τέτοιο αναλύεται. H κατανόηση του ρόλου της επιχείρησης στην δημιουργία περιβαλλοντικών προβλημάτων αποτελεί μία από τις συνιστώσες της ανάλυσης. Το μάθημα θα βοηθήσει τον φοιτητή (φοιτήτρια) να αντιληφθεί την επίδραση της παραγωγής και της κατανάλωσης στο περιβάλλον και να είναι ικανός (-ή) να προτείνει μεθοδολογίες οικονομικής αξιολόγησης του περιβάλλοντος. Οι αρχές που διέπουν τις μεθόδους οικονομικής αποτίμησης του περιβάλλοντος αλλά και δυσκολίες εφαρμογής τους θα αναλυθούν και θα συζητηθούν τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά.

 

Βιβλιογραφία

H. Varian (2006). Μικροοικονομική: Μια σύγχρονη προσέγγιση, Τόμος Β, Εκδόσεις Κριτική (Κεφάλαια 24 σελ. 510-526, 32-33, 35-36).

W. Nickolson (1998). Μικροοικονομική Θεωρία: Βασικές αρχές και προεκτάσεις, Τόμος Β, Εκδόσεις Κριτική (Κεφάλαια 18 σελ. 324-337, 24, 25)

Α. Βλάχου (2001), Περιβάλλον και φυσικοί πόροι: Οικονομική θεωρία και πολιτική, Τόμος Α’, Εκδόσεις Κριτική (Κεφάλαια 2-4, 6-7)

K. Μπίθας (2003), Οικονομική Θεώρηση Περιβαλλοντική Προστασίας, Τυπωθήτω (Κεφάλαια 2-3)

R. Perman, Yue Ma, J. McGilvray andM. Common (2003), Natural Resource and Environmental Economics, Pearson Addison Wesley, 3rd Edition. (Κεφάλαια 5, 7, 12, 14)

Tietenberg, T. (1997), Οικονομική του Περιβάλλοντος και των Φυσικών Πόρων Τόμοι Α και Β, Εκδόσεις Gutenberg (Κεφάλαια 3-4, 13-14, 22)

 

Στρατηγική των Επιχειρήσεων

Υπεύθυνοι Μαθήματος: Βικτώρια Μπέλλου, Γεώργιος Σταμπουλής, Μονάδες ECTS:  5

Σκοπός Μαθήματος

H Στρατηγική Διοίκηση αποσκοπεί στη δημιουργία και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, στηριζόμενη στον ορθό σχεδιασμό, την αποτελεσματική υλοποίηση, την ουσιαστική αξιολόγηση και τον ολοκληρωμένο έλεγχο της πορείας που ακολουθεί η επιχείρηση.

Tο μάθημα της στρατηγικής διοίκησης φιλοδοξεί αφενός να εισάγει στους φοιτητές στις έννοιες και τις πρακτικές της στρατηγικής διοίκησης αφετέρου να τους βοηθήσει να εντοπίσουν και να κατανοήσουν την πρακτική εφαρμογή αυτών από τις σύγχρονες επιχειρήσεις.

Στόχοι Μαθήματος

Tο μάθημα έχει ως σκοπό να βοηθήσει τον σπουδαστή ώστε να αξιολογήσει και να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα που σχετίζονται με την επιβίωσης και την κερδοφορία της επιχείρησης.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τις βασικές αρχές της Στρατηγικής Διοίκησης των επιχειρήσεων και τον αντίκτυπό τους στη λειτουργία της επιχείρησης

  • Γνωρίζουν την αξία μελέτης της Στρατηγικής Διοίκησης των επιχειρήσεων

  • Αναγνωρίζουν και να αξιολογούν τις στρατηγικές κινήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων, προτείνοντας πιθανές βελτιώσεις.

 

Βιβλιογραφία

Προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα

Ελληνικά:

  • Γεωργόπουλος, Ν. (2006), Στρατηγικό Μάνατζμεντ, Εκδόσεις Μπένου: Αθήνα

  • Παπαδάκης Β. (2002), Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία, Τόμος Α, 4η εκδ., Εκδόσεις Μπένου: Αθήνα

  • Johnson, G., Scholes, K., and Whittington, 2011. Βασικές Αρχές Στρατηγικής των Επιχειρήσεων. Εκδόσεις Κριτική: Αθήνα.

Αγγλικά:

  • David, F.R. (2010). Strategic Management. 13th Edition, Pearson/Prentice Hall, New Jersey.

  • Thompson, A., Strickland, A.J, and Gamble, J.E. (2011). Crafting and Executing Strategy. 18th ed., New York, McGraw Hill. 

Βιομηχανική Οργάνωση και Πολιτική

Υπεύθυνος Μαθήματος: Λέκτορας Νικόλαος Γ. Τζερεμές, Μονάδες ECTS:  5

Περιγραφή Μαθήματος 

Το μάθημα της Βιομηχανικής Οργάνωσης θα αποτελείται από διαλέξεις με ιδιαίτερη έμφαση στην βασική και σύγχρονη θεωρία καθώς επίσης και στην εμπειρική ανάλυση. Πιο συγκεκριμένα θα αναλυθούν οι ενότητες, όπως για παράδειγμα οι έννοιες σχετικά με τη θεωρία της βιομηχανικής οργάνωσης, η θεωρία της επιχείρησης, έννοια και θεωρία της αγοράς, τα είδη και χαρακτηριστικά από τη θεωρία του τέλειου και πλήρη ανταγωνισμού, η θεωρία του ατελούς ανταγωνισμού, θεωρία του ολιγοπωλίου, υπόδειγμα Cournot και υπόδειγμα Stackelberg. Επίσης θα εξετασθούν οι ενότητες σχετικά με την είσοδο των επιχειρήσεων στην αγορά και τα εμπόδια, οι προσδιοριστικοί παράγοντες της αγοράς, η θεωρία μεγιστοποίησης των κερδών, η θεωρία ελαχιστοποίησης του κόστους, η θεωρία πληροφόρησης και η στρατηγική συμπεριφορά. Τέλος θα αναπτυχθούν οι ενότητες σχετικά με τη θεωρία της διαφήμισης και της στρατηγικής συμπεριφοράς, οι βασικές έννοιες οργάνωσης και διοίκησης, η θεωρία των παιγνίων, η θεωρία καινοτομίας, τεχνολογίας & Ε&ΤΑ καθώς επίσης η βιομηχανική πολιτική και τέλος θα γίνουν εφαρμογές, ασκήσεις και παραδείγματα.

 

Σκοποί και Στόχοι Μαθήματος

Βασικός στόχος είναι η εισαγωγή στα σημαντικότερα θέματα που αφορούν τη βιομηχανική οργάνωση, όπως για παράδειγμα τη πορεία και εξέλιξη της επιχείρησης, τα υποδείγματα, τους προσδιοριστικούς παράγοντες και τα είδη αγοράς, την είσοδο και την έξοδο των επιχειρήσεων από την αγορά και τα βασικά θέματα που αφορούν τη θεωρία του ολιγοπωλίου, την πληροφόρηση, τη διαφήμιση και τη στρατηγική συμπεριφορά, την οργάνωση και τη διοίκηση της επιχείρησης, την έρευνα, τη καινοτομία και ανάπτυξη, τα βασικά θέματα που αφορούν την θεωρία παιγνίων και της στρατηγικής της επιχείρησης.

 

Βιβλιογραφία

Cabral Luis (2000) Introduction to Industrial Organization, MIT Press.

Davies, S. (1991). Economics of Industrial Organization, Longman Publishing.         

Rugman Alan and Richard Hodgetts (2003) International Business, Prentice Hall, Financial Times.

Tirole Jean (1989) The Theory of Industrial Organization, Cambridge, MIT Press, pp.137-143.

Επιχειρησιακή ∆ιαχείριση

Υπεύθυνοι Μαθήματος: Λέκτορας Γεώργιος Σταμπουλής, Λέκτορας Βικτωρία Μπέλλου, Μονάδες ECTS:  5

Σκοπός Μαθήματος

 Η επιχειρησιακή διαχείριση ή διαχείριση λειτουργιών αφορά στην εμβάθυνση στο σχεδιασμό, τον έλεγχο και τη λειτουργία συστημάτων παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών (επιχειρήσεων, μη-κερδοσκοπικών οργανισμών, οργανισμών όπως νοσοκομεία, ΑΕΙ κλπ). Σκοπός είναι η κριτική κατανόηση των διαδικασιών και δομών που συγκροτούν ένα σύστημα παραγωγής, ώστε να μπορεί να αναλυθεί, να σχεδιασθεί και να ελεγχθεί η συμπεριφορά του. 

 

Στόχοι Μαθήματος

Tο μάθημα έχει στόχο να αναπτύξει ο σπουδαστής κριτικές αναλυτικές ικανότητες, ώστε να μπορεί να αξιολογήσει και να αντιμετωπίσει κρίσιμα ζητήματα, με τα οποία θα αναμετρηθεί στην πραγματικότητα της παραγωγής. Θέματα όπως σχεδιασμός δυναμικότητας παραγωγής, διαχείριση ποιότητας, μέτρηση αποδοτικότητας και οργάνωσης έργου αναλύονται με απώτερο σκοπό την ενσωμάτωσή τους στις διαδικασίες σχεδιασμού της επιχειρησιακής στρατηγικής. Οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Να σχεδιάζουν και να διοικούν επιχειρησιακές δομές και λειτουργίες τους τομείς της μεταποίησης, των κατασκευών και των υπηρεσιών.

  • Να κατανοούν και να αναλύουν την επιχειρησιακή στρατηγική και τη δυναμική των δρώντων (stakeholder dynamics) σε ένα οργανισμό.

  • Να αναλύουν κριτικά την αλληλεπίδραση μεταξύ επιχειρησιακής λειτουργίας και οργανισμού.   

Βιβλιογραφία

Προαπαιτούμενο: Slack et al. (2006) ΔιοίκησηΠαραγωγήςΠροϊόντωνκαιΥπηρεσιών, Κλειδάριθμος (Αγγλικήέκδοση) Slack, N., Chambers, S. & Johnston, R. (2008) Operations management, 5thed. FT/Prentice Hall.

  1. Sterman, J. (2000) Business Dynamics: Systems Thinking and Modeling for a Complex World, McGraw-Hill

  2. Αδαμίδης, Ε. (2009) Στρατηγική Διοίκηση Παραγωγής, Κλειδάριθμος

  3. Womack & Jones , Λιτήσκέψη, Κλειδάριθμος

  4. Goldratt, E.M. and J. Cox (1992) Ο Στόχος: Η διαδικασία της αέναης βελτίωσης στο μάνατζμεντ, Εκδόσεις Οδυσσέας, Αθήνα

  5. Γεωργιάδης Π. Ε. (2006) Θεωρία Δυναμικής Συστημάτων, με εφαρμογές στη σχεδίαση και λειτουργία συστημάτων παραγωγής, Εκδόσεις Σοφία, Θεσσαλονίκη

Αστική Ανάπτυξη και Αγορά Ακινήτων

Υπεύθυνος Μαθήματος: Πασχάλης Αρβανιτίδης, Μονάδες ECTS:  5

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα εξετάζει τη διαμόρφωση του δομημένου αστικού χώρου δίνοντας έμφαση στην λειτουργία της αγοράς ακινήτων. Στο πλαίσιο αυτό μελετώνται ζητήματα τόσο αστικής οικονομικής, όπως η χωροθέτηση των οικονομικών δραστηριοτήτων και η δημιουργία των πόλεων, όσο και οικονομικών της ακίνητης περιουσίας, όπως μηχανισμοί προσφοράς και ζήτησης, διαμόρφωση αξιών γης, ανάπτυξη ακινήτων και διαχείριση ακίνητης περιουσίας.

 

Σκοποί και Στόχοι Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι να παράσχει στους φοιτητές το θεωρητικό και αναλυτικό πλαίσιο για την κατανόηση τη διαμόρφωση του δομημένου αστικού χώρου δίνοντας έμφαση στην λειτουργία της αγοράς ακινήτων. Το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης εικόνας για τις αρχές, τους μηχανισμούς λειτουργίας και τα αποτελέσματα της αγοράς των αστικών ακινήτων, σε ένα πλαίσιο ευρύτερης αστικής οικονομίας, μέσω προώθησης προβληματισμού σε σχετικά θέματα επιστημονικής έρευνας και επαγγελματικών πρακτικών.

 

Βιβλιογραφία

Ball M., Lizieri C. και MacGregor B. (1998) The Economics of Commercial Property Markets, London: Routledge.

DiPasquale D. and Wheaton W.C. (1996) Urban Economics and Real Estate Markets, New Jersey: Prentice-Hall

McDonaldJ. καιMcMillenD. (2007) Urban Economics and Real Estate, Theory and Policy, Oxford: Blackwell

O’Sullivan A. (2003) Urban Economics, 5th ed. Νew York: McGraw-Hill

Travel Turne Tranzito